Seger i Insjön!

Kategori:

Vi vann  Msv C på 73.33% i Insjön idag! Så härligt!
Coco var jätte snäll och skötte sig, men super laddad och spänd på framridningen. Eftersom jag var på begravning av min mormor igår blev han inte riden så vi tog lite mer tid på oss på framridningen, vilket var tur idag!
 
Han slappnade av efter 25 min och då kunde jag börja rida honom. Inne på banan skötte han sig exemplariskt och jag kände att jag kunde rida honom på banan. Ibland när han blir så spänd är det svårt att få honom att ta halvhalterna, han kryper bara uppåt. Men idag kunde jag rida honom mer och rätta honom mer så härligt!!
 
Tyvärr så sprang "protokoll tjejerna" så sista galoppökningen höll på att sluta utanför banan. Men jag hann få stopp på honom, det blev en 4 för ökningen som började super fint och en 5:a för övergången, sen la jag in en volt för att få till uppridningen så det blev -2 där men men domaren hade iaf överseende. Utan dessa hade procenten varit ännu högre, men vad gör det när jag fick sån bra känsla. Och det är bra träning :)
 
ÄLSKAR min fina Coco
 
 
 
Tyvärr inga kort från denna tävling men lägger in några gamla, jag lovar att skaffa en bra kamera snart :)
 
 
 
 
 
Resultat listan på alla placerade.
 

Plats Tid Ryttare Häst C  
1 14:32
 
Cocu Florencio I - Jazz A. Huitema Emma Mattisdotter 73.3331 73.3331
2 13:07
 
Alive Blue Hors Romanov - Flamingo Karl Christian Lindholm Frida Hallgren 68.0002 68.0002
3 12:45
 
Ängaby Get Maxed Storhaug Magic Flyer - Leyeswick dai Sara Svensson Marit Andersson 67.6673 67.6673
4 12:52
 
By Gant Bayron (SWB) - Nooitgedacht Margona Andersson Margona Andersson 67.5564 67.5564
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           

Kommentarer

  • Veronica säger:

    Så kul Emma!! :D
    Jag ställer gärna upp och följer med någon gång och knäpper kort om du vill :-)

    Svar: Gärna!! Va snäll du är! det vore jätte bratack:)
    Om Mig!

    2013-05-09 | 22:49:08

Kommentera inlägget här: