Dagens ridpass på Coco

Kategori: Allmänt

Idag fick Coco prova kandaret igen, var ett tag sen sist. Han går så mycket bättre på kandar än träns, får mer koll på honom och jag tycker han är mer avspänd. Jag har lättare att kontrollera nacken, som han gärna vill bli lite hög i, men med kandaret kan jag lättare få honom i en bättre form. Trodde att det skulle bli tvärrtom därför har jag inte ridit på det så mycket, men nu kommer han få ha det oftare.
 
Vi jobbade galoppen i låg form och red öppnor,slutor och började arbeta lite piurettgalopp, så duktig!!red bara 20 min och han kändes så fin. I traven har jag börja vänta ut honom, rider samlad trav i en avslappnad form och ser verkligen till att han spårar och arbetar med bakbenen, sen rider jag framåt 3-4 steg och tar sedan tillbaka till samlad trav och sedan fram igen, är väldigt noga med att han går kvar i formen utan spänna sig, att han väntar på mig och att jag känner bakbenen "i sätet", svårt att förklara känslan. Denna träning passar honom jätte bra just nu.
 
 
 
 
Finaste Coco i en sluta
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: