Stallet

Kategori:

Jag har mina hästar hemma hos mina föräldrar i Lövänget. På gården har vi ett litet stall med 2 boxar, där familjen Ek har sina 2 ponnysar Nejlika och Picasso. Sen har vi två stora ute boxar som är inbyggda i ladan, där står Saras häst Glitter och Lees lilla Kalle. Kalle råkade få den största boxen av alla :) han bor som en kung där inne.
 
Mina hästar står inne i stora stallet som är en tillbyggnad på ladan, som byggdes 2007. Det är 4 boxar där Coco, Chanel och Emmas häst Matcho står. Har en extra box över för en utbildnings häst, just nu står Donnar där.
 
En liten sadelkammare där vi får plats med det vi behöver. Lite trångt när vi är så många och alla har så mycket grejer, med det funkar. Min dröm är att ha en stor sadelkammare, där jag kan ha fin ordning på alla saker.
Vi har en foderkammare, där alla har sitt foder och i ladan har vi hö och halm!
Pappa byggde ett stallskåp till mig där jag kan ha lindor, boots, och allt annat man behöver ha. Tyvärr blev blev det för trångt åt min stora häst, så hon galopperar ut från stallet. Jag vill inte att hon skadar sig så därför är det bort skruvat. Jag vill ha ordning och reda på mina grejer, allt ska vara perfekt och täcken ska vikas på ett speciellt sätt! Just nu är grejer överallt, men huvudsaken är att inte hon skadar sig. Det blir helgens projekt att fixa skåpet och alla saker ska få sin plats igen :)
 
 
stora stallet
pälsglans, liniment mm
Lindor
 
 
 
Sadelkammaren med träns och schabrak
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: