Ricardo träning

Kategori: Allmänt

Igår åkte jag och Chanel till Lerbäcken för att träna för Ricardo Reis.
Jag är mycket nöjd med träningen och fick bra hjälp.
Vi började trampa henne lite smått. Hon kämpade på så bra, men visste inte riktigt vad hon skulle göra. Men jag vet att när hon vet vad det handlar om kommer hon att göra det till 100%. Kollade på filmen när jag kom hem och hon trampade riktigt bra några gånger.

Fick även göra lite byten och nu helt plötsligt gick höger bytena kanon bra, medans vänster inte gick riktigt bra. Annars är det vänster som alltid går bäst, ja då vet jag att vi kan lika bra åt båda hållen nu!!

Fick avsluta med att rida med långa tyglar och noll kontakt med munnen, endast rida med sätet. Jävlar vad man fuskar, fast att jag tycker att jag trycker ner mig i sadeln hela tiden så kände jag tydligt när jag lättade. Det var även nyttigt att känna att Chanel hade blivit så stark att jag kan rida henne i så låg form och hon ändå har rund fin galopp. Fick rida piuretter i det och hon var så duktig. Det var väldigt bra för mig, jag fick en ny känsla, att endast rida med sätet och benen men ändå kunna göra så svåra saker, grymt!
Känn att du sitter "inside the horse". Det kommer jag att höra i mitt huvud varje gång jag rider nu :)

Nu kan jag börja ändra lite på träningen och rida henne mer låg och rund i formen och jobba hennes styrka där :)
Det har varit målet och nu kan vi börja där så himla roligt!!!

Kommentarer

  • Elin säger:

    Vore kul å se film! Du är så duktig, blir så inspirerad! :)

    2013-03-18 | 21:04:30
    Bloggadress: http://ryttargladje.blogg.se
  • Helen säger:

    Så roligt att läsa hur du upplevde lektionen. Jag kan intyga att det var härligt att se den också. Hoppas att se dig tillbaka snart! Tills dess - lycka till med tävlingarna!

    Svar: Tack så mycket Helen :)
    Om Mig!

    2013-03-26 | 23:38:02

Kommentera inlägget här: