Programridning

Kategori: Allmänt

Idag red jag igenom Msv B:2 för första gången med Chanel! Ett jätte roligt och bra program som passar oss jätte bra. Men oj va svårt det är att få ihop allt.
 
Chanel var sig själv idag och kändes super fin för första gången på 1 vecka. Hon vill dock lite för mycket ibland och bara "tågar" på, pappa brukar kalla henne får "ångloket". Därför är det svårt att få ihop alla delar i programet på ett bra sätt. Hon måste kunna ta mina halv-halter på ett mjukt sätt, inte bara tåga på och inte heller stanna upp, vill att det ska flyta bättre.
Alla bytena satt bra, galoppen var faktiskt bäst idag :)
I traven är det öppnor och slutor, och det är ju hennes starka sida, men där emellan är det cirkelbågar och där tappar jag iväg henne, därför blir inte skolorna lika bra som dom brukar. Jag måste samla henne mer där så hon lugnt och fint travar igenom dom i samma fina trav och inte bara springer igenom, men det är svårare än det låter kan jag lova :) Travökningarna har verkligen blivit såååå fina, oj vilket tryck hon har och nu börjar hon länga sig fint också och jag får tillbaka henne på ett mjukt sätt.
 
Nu blir det programridning varje gång jag rider, i alla fall programdelar, för det är ju bara 1 vecka kvar till tävling!
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    MSV B2 är ju ett perfekt unghäst program! Lycka till!!

    Svar: Ja! Tack så mycket :)
    Om Mig!

    2013-03-22 | 10:30:02

Kommentera inlägget här: