Ledig Torsdag!

Kategori: Allmänt

Ledig dag, innebär ridning för fullt, men idag hann jag även med lite shopping på Norells och ica maxi :)
 
 
Började dagen med att släppa ut hästarna, mockade och fixade foder. Red Donnar i ridhuset, han kändes helt ok. Han har gått på banan i några gånger så han tyckte att det var lite jobbigt att jobba ordentligt. Hemma på banan har jag mest ridit i lite lägre form med övergångar och tempoväxlingar. Idag ville jag rida lite mer rörelser och det var jobbigt, men tyckte ändå att han kändes fin.
 
Chanel hade en jobbig dag idag med. Hon ville inte alls lyssna på mig, men jag vet att när dom här brunstdagarna är över är hon sig själv igen. Försökte ändå att rida igenom de jag ville ha igenom, att hon skulle ta halv-halterna på höger tygeln men ändå behålla bjudningen, eller rätt bjudning. Jag ville driva igenom halv-halterna där utan att hon skulle lägga sig på framåt för mycket och inte heller stanna upp. Ville få känslan av att allt skulle flyta lite mer. Det gick jätte bra emellan åt alla öppnor och slutor gick super men där emellan när jag ville att hon skulle lyssna bättre. Bytena var klockrena och jätte luftiga så det var lite som gick bra också.
 
På eftermiddan åkte jag till Norells och köpte lite små saker. Det blev en ny tävlingströja från Kingsland, riktigt fin och ett nackskydd som jag ska ha till tränset, skor till Donnar och ett kedjeskydd till kandaret.
 
 
 
 
 
Min älskade Chanel

Kommentarer


Kommentera inlägget här: