Ledig dag

Kategori: Allmänt

Så skönt att vara ledig en Tisdag. Jag sov kvar hos mamma och pappa i natt för att kunna gå upp och ta ut hästarna på morgonen. Det är så skönt att komma ut i stallet och höra alla hästarna gnägga. När alla 8 var ute mockade jag till mina hästar, och gjorde ordning insläpps fodret.

Sen var det frukost!!!mmm det är så gott att äta frukost när man varit ute och jobbat innan. Känns som man kan äta hur mycket som helst då :)

Efter frukost red jag ut Chanel i skogen och galopperade upp för backarna. Hon är så snäll och underbar. Sen fick Matcho gå ett litet pass på banan han kändes riktigt fin!

Coco fick åka till ridhuset, han kändes bättre än förra gången. Nu var han mer framåt och skolorna gick riktigt bra!!Han lyssnade mer på min skänkel och bjöd framåt i öppnorna samtidigt som han tog halv-halterna. Han lyssnade och väntade mer på mig. Snart när vi kopplat ihop allt som ska kopplas ihop kommer det att flyta på, väntar på den dagen, jag vet att den är nära.

Donnar fick åka till ridhuset även han, Elin fick prova honom idag och det gick riktigt bra. Kul att se honom från sidan, och jäklar vad han hade musklat på sig, på rätt ställen. Han är inte den lättaste att rida men hon klarade av det bra. Ska lägga ut en film på honom nån dag för nu ser man verkligen en stor skillnad!!Han är så fin

Slutade dagen med att rida Marta i vika och hade en lektion! Marta gick jätte bra idag, hon kommer bli riktigt fin!Hon behöver träna på att vänta lite mer på ryttaren och korta sig mer då hon har stor gång. Började öva lite mindre volter och öppnor i trav som hon svarade riktigt bra på. Skrittade med känslan att göra bakdelsvänd på en liten volt och sen lät jag henne skritta ur det i ökad skritt. Mycket bra övning för henne, där hon var tvungen att vänta och lyssna på mig. Galoppen är svårare där hon gärna lägger sig på lite. Hon har stor galopp men bara hon lär sig att korta sig lite så kommer det att bli bra. Får träna mycket fattningar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: