Dagens ridpass

Kategori: Allmänt

Jag började med att rida Chanel och hon kändes jätte fin till en början. Trav delarna i programmet gick super bra idag. När jag sen kom till galoppen funkade ingenting...och för första gången blev Chanel skit förbannad och försökte kasta av mig. Jag satt kvar som tur var. Pappa hjälpte mig och förklarade små saker, efter det fungerade allt!!
Och hennes galopp blev ruskigt fin!!

Hon är så villig till arbete, men ibland vill hon för mycket då tar hon tag i bettet och drar. Jag har försökt att nonchalera det, men idag försökte jag ta igenom det. Men det var ingen bra idé, för hon blev riktigt arg.
Det är klart att ibland måste jag ta igenom saker och ibland bara "se det emellan fingrarna". Tyckte ändå att det var bra att jag fick sätta henne lite på plats, för hon var såååå fin efter det. Men det är svårt att veta om man gör rätt el fel just det tillfället.
Eftersom hon har sånt otroligt temperament vill jag behålla det, men hon kan ju inte göra som hon vill, mycket svår balansgång.

Coco han var helt ok, han har vilat några dagar och igår joggade jag honom lite i låg form. Idag obbade mycket i galoppen med att rida öppna, förvänd sluta och sluta på volt en mycket bra lösgörande övning :)

Donnar han har också vilat några dagar, men han kändes kanon bra!!Lösgjord och han börjar även bära upp sig själv nu, riktigt roligt!
 
 
Sötnosen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: