Nieth!

Kategori: Tidigare Hästar

Min D-ponny som blev den som fick mig att gå från hoppning till dressyr! Han var som en liten stor häst och piaffade som ingen stor häst gör!
Nieth eller "Lillis" som han kallades köpte jag som hopp ponny han hoppade som en gud, problemet var bara att han ville inte hoppa! När vi kämpat ett par år med hoppningen insåg jag att dressyr var ganska kul ändå!
Vi började tävla lite smått och det visade sig gå riktigt bra!!Vi blev till och med uttagen till landslagstruppen och blev 4:a på SM 1,5 poäng från guld! Fast att vi placerade oss bland dom bästa på obs tävlingarna fick vi aldrig tävla för Sverige, svaret var att vi inte var rika nog. Det är Sverige det!rikast vinner, man kan köpa sig in i sporten!!om jag ska va ärlig tror jag att det gäller även på stor häst! Jag blev så ledsen att jag slutade rida ett tag. Men det höll inte länge som tur var.

Kommentarer

  • Carina Widlund säger:

    Så sant det du skriver!
    Inte speciellt lätt att slå sig fram i denna sport om man inte har rika föräldrar eller turen att få en sponsor!
    Det är otroligt synd att det skall vara så för det finns många förmågor som aldrig kommer att få visa vad dom kan.
    Kommer ihåg när vi träffades första gången på ponnytiden, Eskilstuna om jag inte missminner mig.
    Vi hoppas nu på att kunna komma vidare på våra två egna uppfödningar efter gamla tävlingshästen Clawfinger (Hulda)
    Lycka till framöver.
    Carina

    Svar: Vad hette din ponny?:) Bara att kämpa på och vara glad för det man har!
    Lycka Till du också
    Om Mig!

    2014-01-08 | 08:40:43

Kommentera inlägget här: