Jobbig dag!

Kategori: Allmänt

Ja vissa dagar känns bara jobbiga, dryga och meningslösa. Det kändes bra att vakna och få komma iväg till jobbet igen :). Men efter några timmar ringde mamma och berättade att Chanel rivit ner staketet...IGEN....för 7:e gången i vinter och nu har vi inga stolpar kvar och det går inte att få ner några i marken för det är fruset!Blir så rädd när hon gör så för jag vill inte att hon skadar sig. och tänk om hon kommer lös och springer ut på vägen med trådarna hängandes efter benen..åå blir så rädd.
Hon fick gå in och där grävde hon slut på sina skor, hon är så klart nyskodd!!Jag bara hatar vintern ibland!!

Chanel har kommit på att man kan trycka upp rumpan mot staketet och få små stötar, det är jätte skönt. Problemet är bara att stolparna och trådarna inte håller. Och inget går att göra när det är vinter å fruset. Annars hade jag åkt i natt och köp ett riktigt starkt, säkert och hållbart staket och satt upp det.

Det blir inte bättre av att prata med någon som inte förstår sig på problemet heller!

sen stressa iväg till Ica Maxi efter jobbet, handla och hämta Lee och sen iväg hem till Dalvik, göra välling borsta tänder läsa bok och lägga gull ungen. Nu är jag helt slut!Tur att jag har världens bästa svärmor som ringde och frågade om hon fick ge mig lite mat så jag slipper laga mat idag, hon gjorde min dag idag :)

Kommentarer

  • anna lööf säger:

    Känner igen problemet med staket.har en ettåring dom gör likadant. Maktlös när det är vinter. Han går ut och hoppar in. Har sagt till honom att han ksn få en egen hage utanför. Otäckt när vi har järnvägen så nära. Vi har byggt på högre. Fungerar ett tag...de andra har stannat inne än så länge

    Svar: Ja läskigt med järnvägen! Nu står hon i en hage med träd, men ändå står hon med rumpan vid staketet!
    Om Mig!

    2013-01-30 | 22:16:19
  • Frida säger:

    Ett tips kan vara att dra en extra tråd/elband ganska nära den översta, och sätta ordentlig jord på den. Min teori är att den packade snön isolerar mot marken så att hästarna inte är ordentligt jordade, men med den extra jordade tråden får de sig en riktig kyss när de nuddar både elen och jorden samtidigt. Annars finns det ju speciella elband som har en tråd för jord invävd, minns inte vad den heter dock :/

    Svar: Ja det var ett bra tips Tack! Ja stötarna dom får nu är ju bara små som knappt känns!
    Om Mig!

    2013-01-31 | 10:41:17

Kommentera inlägget här: