Galopp träning!

Kategori: Allmänt

Idag fick Chanel träna mkt galopp. Hon är lite svår i galoppen då hon gärna kryper ihop och blir lite kort. Det går inte att bara rida henne framåt och försöka länga henne för då galopperar hon som en liten ponny. Vi har tränat mkt samling för att få styrkan i bakbenen och nu är det dax att rida den samlingen framåt, och det gick riktigt bra tillslut. Fast jag fick verkligen jobba och koncentrera mig, jag måste rida henne varje hundradels sekund!!
Bytena gick super 2 klockrena byten som var luftiga och jätte fina, blev så glad att hon väntade på mina hjälper för då blir det bra!
När jag rider galopp slutor då får hon verkligen fram galoppen där kan jag variera hur jag vill, men så fort det blir bara rakt fram blir hon så ivrig. Kom på en jätte bra övning som funkade kanon bra på både Coco och Chanel

Rider sluta fram till kvartslinjen så jag har ca 5 m till väggen, då vänder jag en cirkelbåge tillbaka och direkt in i en öppna!Fick båda hästarna jätte bra mellan hjälperna och de fick verkligen bakbenen under sig.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sanna L säger:

    Du är så fantastiskt duktig! Kan inte säga det nog många gånger :-) så roligt att följa din blogg vännen <3

    Svar: :)
    Om Mig!

    2013-02-21 | 23:48:25

Kommentera inlägget här: