Dagens pass på Chanel

Kategori: Allmänt

 
Var helt fantastiskt!!Hon kändes mjuk och smidig från början, var kvick för skänkeln och lyssnade på allt. Började med att flytta henne i skritt i skänkelvikningar och slutor, ur det gjorde jag bakdelsvändningar och halter. Allt för att få henne lyhörd och kvick för hjälperna.
 
Fortsatte uppvärmningen med trav i låg och rundform i öppnor,slutor och förvänd sluta samma jobb i galoppen. När hon kändes riktigt lösgjord tog jag upp henne i traven först idag och sattes lite tryck, samling och energi. Tränade ett par slutor och öppnor som kändes super. I galoppen har jag börjat träna sluta,byte,sluta som är i St.G riktigt bra övning för att bli snabb själv i hjälperna och hela tiden vara steget före. Gjorde ett par serier som blev riktigt bra, nu vill jag bara att de ska bl ännu mer uttrycksfulla och med ett riktigt "ba bampp" om ni förstår vad jag menar. Fick en idé att prova byten i vartannat för att just få den effekten. Och Chanel bara gjorde det hur lätt som helst, en hel diagonal i vartannat. Då fick hon en massa klapp och blev otroligt stolt över sig själv:) 
 
Detta styrkearbete vi har jobbat med under lång tid börjar äntligen ge resultat och hon känns fantastisk lätt och stark i kroppen. Bara att bygga vidare och stärka henne mer och mer. Slutet av passet avslutade jag med att rida piurettgalopp i låg form för att hon själv skulle hitta galoppen, och då provade jag att bara vända och vips så satte hon sig och vände två språng, då var jag kvick och red rakt fram igen. Fortsätta bygga på det så har vi kanske en piurett till våren. 
 
Det som står överst på listan att träna nu, är min sits den måste bara bli helt stilla och stadig!! 
Vill kunna sitta och rida som Edward Gal, det är mitt stora mål! Men då gäller det att träna.

kanske mina elever vill "ge igen" och ge mig en sits träning någon dag:) eller vad säger ni?
 
Fantastisk häst och en lika fantastik ryttare som kan få fram det bästa ur varje häst han rider. 
 
 
 

Kommentarer

  • Sara W säger:

    Åh vad ridsugen jag blev nu!! :D Hade jag bott hemma hade vi kunnat hjälpas åt med massa sitsträning det behöver verkligen jag med!!!

    Svar: Ja Sara det hade ju varit super bra!!
    Om Mig!

    2013-12-22 | 19:28:25
  • Anna-Lena säger:

    Jag tycker din sits är jättefin redan :-)

    Svar: :)
    Om Mig!

    2013-12-22 | 20:02:51

Kommentera inlägget här: