Skön Lördag

Kategori:

 
Vilken lugn och skön Lördag. Chanel fick en galopptur ute i skogen upp för backarna, så skönt att bara galoppera och sträcka ut. Hon är så underbar och snäll, jag som är van att bara rida idioter ha ha! Hennes temperament är helt oslagbart. 
 
Sen har jag bara glassat runt i solen, förvånad?? ja jag brukar aldrig ta det lugnt men sista semesterdagen har man väl rätt att ha semester! 
 
Nu på em fick hästarna en ordentlig rycktning, man/svansfix, liniment mm dom blev så fina. Visst rycktar jag varje gång jag ska rida men inte så super noga jämnt!
 
En liten fråga till er läsare vad använder ni för hovsmörjor, liniment mm??vore kul att höra
 
Detta liniment använder jag, bra att massera in  musklerna också
 
Hovsmörja brukar variera mellan denna och alosin
 
Pälsglans, tycker denna är prisvärd och riktigt bra!

Kommentarer

  • Elin säger:

    Jag brukar använda:
    - Cowboy Magic Pälsglans, klart bäst!
    - Kyllera Swede clay till benen, men bara efter hårda pass på kanske nytt underlag
    - Alosin eller olivolja på hovarna!

    2013-08-05 | 09:25:41
  • Ida S säger:

    När hästen jag rider väl får något smörj (förutom hästsalva) så är det arnika-liniment. Annars så har jag inte hittat någon favorit i pälsglansdjungeln ännu, utan kör med lite olika :)

    2013-08-07 | 10:47:58
    Bloggadress: http://spisryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här: